توصیه‌ های طب ایرانی برای پیشگیری از همه‌ گیری‌ های مرتبط با دستگاه تنفسی: مطالعه مروری

  • 29 اردیبهشت 1401
  • (853 مشاهده)

 Persian medicine recommendations for the prevention of pandemics related to the respiratory system: A narrative literature review

نویسندگان:
منبع: مجله Integrative Medicine Research (ISI, Scopus, PubMed, Embase, DOAJ)
سال انتشار : 2021

چکیده مقاله

روش انجام:

در این مطالعه، کتاب‌های مرجع پزشکی کلاسیک قرن ۹ تا ۱۹ برای عبارات "هوای آلوده" و "هوای همه‌گیر" جستجو گردید و ۴ پایگاه داده (PubMed، Google Scholar، Science Direct و Scopus) با کلمات کلیدی "COVID-19""همه‌گیری"، "تاریخچه" و "برنامه‌های پیشگیری"مورد جستجو قرار گرفت. نتایج جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل محتوا قرار گرفت.

خلاصه نتایج:

از دیدگاه پزشکان طب سنتی ایران، پیشگیری از بیماری در درجه اول با پرهیز از عوامل بیماری‌زا امکان‌پذیر است. به‌عنوان یک راه‌حل ثانویه، کاهش استعداد ابتلا به این بیماری بسیار مهم است. این امر از طریق پاکسازی بدن و تقویت روحیه، کاهش مصرف غذا، کاهش رطوبت داخلی، ضدعفونی‌کردن خانه با بخورهای گیاهی و استفاده از عطرهای مطبوع حاصل می‌شود. برخی از این توصیه‌ها توسط تحقیقات مدرن و جدید مجدداً تأیید شده است.

نتیجه‌ گیری:

تکنیک‌های طب ایرانی ممکن است در طول همه‌گیری بیماری‌های تنفسی و آنفولانزا (به‌عنوان دستورات) پیشگیرانه (مورد استفاده) باشد. بااین‌حال، برای تأیید این فرضیه به مطالعات دقیق نیاز است.

دریافت مقاله

لینک مقاله

نظرات شما
مطالب مرتبط