آموزش بادکش‌ درمانی در منزل توسط متخصص طب ایرانی

  • 03 مرداد 1401
  • (10976 مشاهده)
فیلم آموزش بادکش درمانی

چه زمانی و چگونه در منزل، بادکش کنیم؟

در این ویدیو، دکتر ناصر رضایی‌پور، پزشک و متخصص طب ایرانی، دو روش بادکش گرم در منزل را به‌ساده‌ترین روش آموزش‌می‌دهند تا بتوانید به‌راحتی برای عزیزانتان در منزل انجام‌دهید:
«حجامت خشک» یا به زبان امروزی «بادکش‌درمانی» ، یک روش درمانی بسیار مفید، دردسترس، کارآمد، کم‌عارضه و کم‌هزینه است که در همه جهان و ازجمله در طب ایرانی مورد توجه فراوان قراردارد و می‌توانید خودتان به‌سادگی آن را انجام‌دهید.
این روش، در کاهش دردها و گرفتگی‌های عضلانی، به‌ویژه در ناحیه پشت و کمر، بهبود وضعیت ریوی و افزایش ظرفیت تنفسی به‌ویژه پس‌از بیماری‌های درگیرکننده ریه‌ها، مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و به‌ویژه کرونا در سال‌های اخیر، کاهش ورم‌ها و دردهای موضعی، افزایش خون‌رسانی عضوی و... بسیار کمک‌کننده است.

  • برای بادکش‌درمانی، از هر روغنی مانند بادام‌شیرین، زیتون، سیاه‌دانه، بنفشه و... می‌توانید استفاده‌کنید.

همانطور که می‌بینید، من روی بدن فرد، ستون فقرات و دو دنده پایینی را با ماژیک علامت‌گذاری‌کرده‌ام تا شما محل درست بادکش‌گذاری را ببینید.

  • نکته خیلی‌مهم این است که بادکش‌ها را روی تیغه‌های استخوانی ستون فقرات نیندازیم.

اگر حرکت شما خیلی‌آرام باشد، لبه‌های لیوان داغ می‌شود و فرد می‌سوزد و اگر خیلی‌سریع انجام‌شود، هوای درون لیوان گرم نمی‌شود و بادکش انجام‌نمی‌شود.
برای بادکش مناسب ریه‌ها، دو‌طرف ستون‌فقرات تا آخرین دنده را بادکش‌می‌اندازیم. برای این ناحیه، حتی از یک لیوان بزرگ‌تر هم می‌توان استفاده‌‌کرد.
در یک بادکش خوب، پوست حدود ۲-۱ سانتی‌متر به درون لیوان کشیده‌می‌شود. حدود ۱۵-۱۰ دقیقه بعد هم، کنار لیوان‌ها را فشارمی‌دهیم تا به‌راحتی جداشوند.
اگر فرد، جوان باشد، مزاج گرم داشته‌باشد، غلبه دم داشته‌باشد، یا پُرخون باشد، جای لیوان‌ها بیشتر قرمز می‌شود و حتی ممکن است پس‌از یکی‌دو روز کبود شود که این لزوماً اشکالی ندارد.
اما در افراد سردمزاج یا کم‌خون، ممکن است هیچ تغییررنگ خاصی روی پوست‌شان ایجادنشود.

  • یادتان باشد که همین بادکش ساده هم بایدها و نبایدها و احتیاط‌هایی دارد و باید با مشورت و تجویز پزشک انجام‌شود.

تهیه نسخه چاپی کتاب درباره حجامت و بادکش

  دانلود فیلم آموزش بادکش درمانی


نظرات شما