برای گرمازدگی چه شربت هایی بخوریم؟ (فیلم)

  • 07 مرداد 1403
  • (278 مشاهده)

برای گرمازدگی از شربت های کاسنی، خاکشی، آبلیمو و همچنین آبجو طبی استفاده کنیم.در این ویدئوی 2 دقیقه‌ای اطلاعات کاملی در این مورد را ببینید.

چیزی که تقریباً در همه خ‍انه‌ها پیدامی‌شود، انواع شربت‌هاست. مثلاً شربتی که از عرق کاسنی تهیه‌شود. می‌تواند با شکر باشد. می‌تواند درونش تخم خرفه داشته‌باشد یا نداشته‌باشد. شربت لیمو، شربت نارنج، شربت آبلیمو، شربت آلبالو، شربت عناب، که ممکن است ازقبل تهیه‌ و آماده شده‌باشند و فرد بلافاصله در آب خنک، حل‌ و نوش‌جان کند یا به فرد گرمازده بدهد. شربت تمرهندی، شربت زرشک، همه اینها از این‌دست هستند.

چیز دیگری که در همه خانه‌ها پیدا‌می‌شود، خاکشی است. خود خاکشی، به‌تنهایی در آب خنک، با آبلیمو، با شربت آلبالو، با شربت سکنجبین، می‌تواند نوع‌‌های مختلفی از یک شربت بسیارگوارا باشد که حرارت فرد را خیلی‌ خوب کم‌می‌کند.

شربت تخم‌ریحان، شربتی که معروف به تخم شربتی است و خیلی‌جاها استفاده‌می‌شود، می‌تواند کاهنده عطش، حرارت و گرمازدگی باشد.

شربت بیدمشک باگلاب یا بی‌گلاب، باخاکشی یا بی‌خاکشی، انواع سکنجبین‌هایی که مزاج خنک دارند

سکنجبین پایه‌ای که با شکر تهیه‌شده‌باشد. حالا سکنجبین عنابی هم هست و سکنجبین زرشک هم پیدا‌می‌شود، ولی خود سکنجبین ساده، به‌عنوان یک نوشیدنی ساده، مثلاً همراه‌با هندوانه، به‌عنوان فالوده هندوانه-سکنجبین، همراه با خیار رنده‌شده، به‌عنوان فالوده خیار-سکنجبین، همراه با کاهوی رنده‌شده، به‌عنوان فالوده کاهو-سکنجبین، یا همین برگ کاهو و سکنجبین که افراد می‌خورند

و نکته آخری که می‌خواهم به شما بگویم، ماءالشعیر طبی است. نوشیدنی بسیار درجه‌یک و درخشانی که می‌توانید آماده‌کنید و در این شرایط میل‌کنید.
 

طرز تهیه شربت عناب برای رفع گرمازدگی

طرز تهیه سکنجبین پایه برای استفاده در شربت سکنجبین در گرمازدگی

مشاهده ویدئوی کامل و مفید گرمازدگی (علائم+درمان+پیشگیری)

مشاهده ویدئوی کامل و مفید گرمازدگی (علائم+درمان+پیشگیری) در یوتیوب