آموزش ساده بادکش رحم و تخمدانها در منزل توسط متخصص طب ایرانی

  • 15 مرداد 1401
  • (35467 مشاهده)
فیلم آموزش بادکش رحم

بادکش رحم و تخمدان‌ها را چه زمانی و چگونه در منزل، انجام‌دهیم؟

در این ویدیو، دکتر ناصر رضایی‌پور، پزشک و متخصص طب ایرانی، دو روش بادکشِ گرم رحم و تخمدان‌ها در منزل را به‌ساده‌ترین روش آموزش‌می‌دهند تا بتوانید به‌راحتی برای عزیزانتان در منزل انجام‌دهید:

یکی از بهترین، مفیدترین، دردسترس‌ترین و کم‌عارضه‌ترین درمان‌هایی که در حوزه بیماری‌های زنان (مانند بی‌نظمی‌های قاعدگی، کم‌شدن و زیادشدن خونریزی قاعدگی، دردهای دوره قاعدگی، کیست‌های تخمدانی، فیبروم، ناباروری و...)، در منطقه رحم و تخمدان‌ها انجام‌می‌شود، بادکش‌درمانی یا همان «حجامت خشک» است؛ یعنی «ایجاد حجم‌کردن» بدون‌اینکه تیغ بزنیم و خون‌بگیریم.
بادکش‌درمانی کار ساده‌ای است ولی خیلی‌وقت‌ها پزشک‌تان به شما می‌گوید که این‌کار را هرروز یا مثلاً یک‌شب‌درمیان انجام‌بدهید و مراجعه مکرر به یک مرکز برای انجام این‌کار، کار سخت و هزینه‌بری است.

برای شروع، بهتر است که ناحیه بادکش را روغن‌مالی‌کنیم. برای روغن‌مالی می‌توان از روغن‌های مختلفی استفاده‌کرد: زیتون، سیاه‌دانه، بادام‌شیرین، بادام‌تلخ یا بنفشه‌بادام.

شما در منزل، می‌توانید به‌جای پنس، از قیچی استفاده‌کنید و پنبه را لای تیغه‌های قیچی بپیچید.

  •  استکان را با یک حرکت خیلی‌ملایم، نه خیلی‌تند و نه خیلی‌کُند، بادکش را انجام‌دهید. چون اگر خیلی‌آرام باشد، لیوان داغ می‌شود و بیمار می‌سوزد، و اگر حرکت‌تان خیلی‌تند باشد هم، ممکن است بادکش خوب انجام‌نشود.
  • در یک بادکش خوب، پوست باید حدود ۱.۵-۱سانتی‌متر به داخل لیوان کشیده‌شود.

اگر شکم کوچکی دارید، پنج‌تا استکان کوچک، یعنی یکی روی رحم، دوتا رو تخمدان راست، و دوتا روی تخمدان چپ جامی‌شود. اما اگر بدن کم‌عرض‌تر باشد یا استکان‌ها بزرگتر باشند، تعداد استکان‌ها کمتر خواهدبود.

  • لیوان‌های بادکش، حدود ۲۰-۱۵دقیقه در ناحیه می‌مانند.

اگر فرد، پرخون باشد، جوان باشد، مزاج گرم داشته‌باشد یا مثلاً فشارخون داشته‌باشد، جای بادکش‌ها قرمز می‌شود و ممکن است کبود شود. ولی این ناحیه عموماً ناحیه سردتری است و بعید است که به‌راحتی قرمز یا کبود شود.

دکتر رضایی پور

دو نکته مهم:

  1. عرض‌کردم که «بادکش‌درمانی» روشی بسیار کم‌عارضه و امن است، امّا برای بادکش ناحیه رحم و تخمدان‌ها، حتماً باید با پزشک متخصص‌تان مشورت‌کنید؛ یعنی بادکش‌درمانی باید تجویزی باشد و با راهنمایی ایشان انجام‌شود. خودسرانه اقدام‌نکنید!

مثلاً در بارداری، بادکش رحم ممنوع است و ممکن است باعث خطراتی برای مادر و جنین شود.

  1. خیلی‌ها می‌پرسند بادکش در دوران قاعدگی قابل‌انجام است؟

بله، بادکش گرم، در دورانی‌که فرد دچار دردهای قاعدگی‌ست، خیلی به کاهش دردش کمک‌می‌کند. ولی همه اینها مواردی است که باید با پزشک معالج‌تان مشورت‌کنید و سپس انجام‌دهید.

تهیه نسخه چاپی کتاب درباره حجامت و بادکش

دوره آنلاین طب ایرانی
اولین دوره در ایران

توسط متخصص طب ایرانی

در بخش هفتم خواهیم دید

تدابیر کاربردی احتباس و استفراغ، روش‌های طبیعی و درمانی پاکسازی بدن از فضولات شامل حمام، حجامت، زالودرمانی، ‌فصد، قی، اسهال و...

تهیه دوره آنلاین طب ایرانی

  دریافت و دانلود فیلم آموزش بادکش رحم


نظرات شما
مطالب مرتبط