افتتاح دومین سلامتکده‌ دانشگاهی در شهر فسا

  • 24 مهر 1402
  • (460 مشاهده)

دومین سلامتکده دانشگاهی استان فارس با حضور دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت افتتاح‌شد.

افتتاح دومین سلامتکده‌ فسا1

به گزارش روابط‌عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت دومین سلامتکده دانشگاهی استان فارس باحضور دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان ‌و آموزش  پزشکی افتتاح‌شد. دکتر عین‌الهی از بخش‌های مختلف این سلامتکده از‌جمله داروخانه فرآورده‌های طبیعی و سنتی بازدید به‌عمل‌آورده و بر استفاده از ظرفیت طب ایرانی در نظام سلامت ‌‌همچنین گسترش پوشش بیمه تی‌ آن تاکید‌کردند.

افتتاح دومین سلامتکده‌ فسا2

همچنین دکتر نفیسه حسینی‌یکتا   مدیرکل دفتر طب ایرانی ‌‌و مکمل وزارت بهداشت در  این مراسم با‌اشاره به اهمیت راه‌اندازی مراکز ارائه‌دهنده خدمات تخصصی طب سنتی  با‌حضور نیروهای متخصص و‌موردتأیید وزارت بهداشت بیان‌کرد:  طب سنتی مورد مطالبه عموم ‌است و مردم ما متقاضی و علاقه‌مند به دریافت این خدمات ‌هستند و وظیفه سیاستمداران در نظام سلامت کشور نیز ارائه پاسخ منطقی به این نیاز است.

وی افزود: در‌دسترس‌قرار‌دادن خدمات ایمن و مؤثر در قالب راه‌اندازی مراکزی که در آنها خدمات طب سنتی توسط متخصصین این‌حوزه ارائه‌می‌شود در‌حقیقت پاسخ منطقی به این نیاز جامعه است.

افتتاح دومین سلامتکده‌ فسا3

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل با‌اشاره‌به افتتاح سلامتکده دانشگاهی فسا  اظهار‌داشت: در این سلامتکده که دومین سلامتکده در  استان فارس است، پزشکانی که دوره دکترای تخصصی طب ایرانی را گذرانده  و عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی هستند بیماران را ویزیت‌می‌کنند.

افتتاح دومین سلامتکده‌ فسا4

دکتر حسینی‌یکتا توضیح داد: از ویژگی‌های این سلامتکده راه‌اندازی مرکز ترمیم زخم است که با رویکرد ادغام‌یافته از طب رایج و‌ طب ایرانی به بیماران خدمت‌می‌رسانند. این اقدام، در راستای مأموریت دانشگاه علوم پزشکی فسا در نقشه جامع آموزشی-پژوهشی-درمانی طب ایرانی است که ازسوی دفتر طب ایرانی و ‌‌مکمل به دانشگاه‌ها ابلاغ‌شده‌است.

افتتاح دومین سلامتکده‌ فسا5

نظرات شما
مطالب مرتبط