بازدید دکتر مظاهر جعفر، پژوهشگر دانشگاه نایروبی کنیا از دانشکده طب ایرانی

  • 03 تیر 1402
  • (203 مشاهده)
بازدید دکتر مظاهر جعفر پژوهشگر دانشگاه کنیا

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر مظاهر جعفر، پزشک متخصص عفونی و محقق دانشگاه نایروبی کنیا روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 از دانشکده طب ایرانی بازدید‌کرد.

در نشستی که دکتر جعفر با دکتر مهرداد کریمی، معاون پژوهشی دانشکده و دکتر رودابه بهرام‌سلطانی، معاون بین‌الملل دانشکده داشت، دانشکده طب ایرانی، رویکردها و فعالیت‌های دانشکده و همچنین دستاورد‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی آن معرفی‌شد.

بازدید دکتر مظاهر جعفر 1

دکتر جعفر در این دیدار باتأکیدبر‌اینکه، این شیوه وارد‌کردن طب سنتی ایرانی به دانشگاه‌ و فراهم‌کردن شواهد در سطح پیش‌بالینی و بالینی بسیار جالب‌توجه است، گفت: تبدیل طب سنتی به زبان قابل‌فهم برای متخصصان سایر شاخه‌های پزشکی اقدامی ارزنده است.

وی همچنین افزود: فراهم‌کردن شواهد کافی برای ایمنی و اثربخشی فرآورده‌های سنتی و روش‌های درمانی طب ایرانی، بسیار کمک‌می‌کند که بتوان با اطمینان لازم از این روش‌ها برای درمان بیماران استفاده‌کرد.

این پژوهشگر دانشگاه نایروبی کنیا در ادامه گفت: این نحوه وارد‌شدن طب ایرانی به سیستم آکادمیک شیوه بسیار خوبی است که می‌تواند برای سایر کشورهایی که دارای مکتب طب سنتی هستند به‌عنوان الگو مورد‌استفاده قرار بگیرد و این امکان را فراهم‌کند که ایمنی و اثربخشی روش‌های درمانی خود را بررسی‌کنند. در‌عین‌حال چون افرادی‌که وارد تخصص طب ایرانی و داروسازی سنتی می‌شوند پایه پزشکی و داروسازی دارند با احتیاطات و ملاحظات درمانی و دارویی بر‌اساس دانش مدرن هم آشنا هستند و با تلفیق دانش سنتی و مدرن درکنارهم می‌توانند به بهترین گزینه‌های درمانی برای مدیریت درمان بیماران برسند.

بازدید دکتر مظاهر جعفر 2

نظرات شما
مطالب مرتبط