بازدید مسئول میز همکاریهای علمی ترکیه و قبرس از دانشگاههای آکدنیز و سلیمان دمیرل ترکیه

  • 08 تیر 1402
  • (203 مشاهده)

دکتر آرمان زرگران، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترکیه و قبرس و دکتر حسین رضایی‌زاده، رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی با سفر به ترکیه از دانشگاه‌های آکدنیز و سلیمان دمیرل این کشور بازدید و در خصوص همکاری مشترک آتی با مسئولان آن‌ها به‌توافق‌رسیدند.
این بازدیدها به‌دعوت و هزینه شرکت گلدن راما اسپا از شرکت‌های زیرمجموعه مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی برای بررسی مشارکت حوزه طب سنتی در برگزاری کنفرانس و رویداد بین‌المللی "ماساژ و اسپا در حفظ سلامتی" به میزبانی آنتالیای ترکیه انجام‌شد.
در جریان نخستین بازدید، دکتر زرگران و دکتر رضایی‌زاده پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 با دکتر عبدالرحمن آکتوپ و دکتر ملک طوبی‌اوغلو، رئیس و معاون دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آکدنیز آنتالیا و جمعی از اساتید این مجموعه دیدارکردند.
نمایندگان دانشگاه همچنین با رویکرد توسعه تعاملات، با دکتر آییش تورک از امور بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز دیدار و سپس ضمن بازدید از دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه، در نشستی مشترک با رئیس دانشکده و معاون بین‌الملل دانشگاه مذکور شرکت‌کردند.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترکیه همچنین به‌دعوت دانشگاه سلیمان دمیرل جمعه 8 اردیبهشت عازم شهر اسپارتا شده و با رئیس دانشکده پزشکی، معاون وی، مدیر گروه تاریخ پزشکی، مدیر امور بین‌الملل و جمعی از اساتید این دانشگاه دیدار و در خصوص ارتباطات آتی گفتگوکردند.
دکتر زرگران در حاشیه این دیدار، گفت: درصدد برنامه‌ریزی برای بازدید هیأتی از دانشگاه سلیمان دمیرل از دانشگاه علوم پزشکی تهران طی ماه آینده هستیم.
مدیر توسعه امور بین‌الملل و مدیر گروه تاریخ پزشکی دانشگاه از توافق با دکتر فؤاد اینچه، مدیر گروه تاریخ پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل بر سر چند پروژه مشترک دیگر خبرداد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های طرح اراسموس پلاس، پروژه‌های تحت‌حمایت اتحادیه اروپا و نیز تدریس متقابل اساتید دو گروه در دانشگاه‌ها از جمله این توافقات است.
دکتر زرگران ابرازامیدواری‌کرد که به‌دنبال دیدار هیأت ترکیه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران، زمینه تعاملات علمی میان دیگر گروه‌های آموزشی دو دانشگاه فراهم‌شود.

 

نظرات شما
مطالب مرتبط