برگزاری اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری طب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی

  • 08 تیر 1402
  • (196 مشاهده)
اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری

اولین جلسه «شورای سیاست‌گذاری طب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی» با حضور دکتر بابک شکارچی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان و رئیس شورا، دکتر نفیسه حسینی‌یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل و نائب‌رئیس شورا، دکتر روشنک مکبری‌نژاد رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران و سایر اعضای شورا در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۳ در سازمان نظام پزشکی تهران برگزارشد. در ابتدای جلسه دکتر رئیس‌زاده ریاست سازمان در سخنانی با بیان اهداف تشکیل شورای سیاست‌گذاری، تعامل بیشتر بخش‌های مختلف مرتبط با نظام سلامت در راستای سامان‌بخشی به مشکلات حیطه طب‌های مکمل را از جمله اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت: توانمندسازی جامعه پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران و  حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرفه پزشکی از اهداف تشکیل این شوراست.  

جلسه شورای سیاست‌گذاری طب ایرانی1

در ادامه، دکتر شکارچی معاون آموزشی پژوهشی سازمان و رئیس شورای سیاست‌گذاری، به بیان فعالیت‌های دبیرخانه طب ایرانی و مکمل سازمان طی 6ماه گذشته پرداخت. ایشان باتأکیدبر این‌که تسهیل ادغام طب‌های مکمل در نظام سلامت کشور و ایجاد گایدلاین‌های علمی برای آنها جزو استراتژی‌های سازمان بهداشت جهانی بهداشت است گفت: پرداختن به چالش‌های موجود در حیطه طب ایرانی و مکمل خصوصاً رشد بی‌رویه افراد غیرعلمی و مدّعی ضرورتی است که باید با همکاری همه اعضای شورای سیاست‌گذاری ادامه‌یابد.

جلسه شورای سیاست‌گذاری طب ایرانی2

سپس دکتر خامه‌چی دبیر شورا و مدیر دبیرخانه طب ایرانی و مکمل سازمان، آیین‌نامه شورای سیاست‌گذاری را قرائت‌کرد و آن‌گاه شورا به‌بررسی دستور جلسه پرداخت. 

جلسه شورای سیاست‌گذاری طب ایرانی3

 

نظرات شما
مطالب مرتبط