پنل تخصصی مدیریت بیماری های گوارش در طب ایرانی مبتنی بر شواهد برگزار شد

  • 08 تیر 1402
  • (312 مشاهده)

به گزارش روابط‌عمومی دانشکده طب ایرانی، نخستین پنل تخصصی مدیریت بیماری‌های گوارش در طب ایرانی مبتنی‌بر شواهد، پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.
در این رویداد پژوهشگران طب سنتی ایرانی و فوق‌تخصص گوارش دستاوردهای خود را در پیشگیری و درمان بیماری‌های گوارشی ارائه‌کردند.
در این گردهمایی آخرین یافته‌های محققان در زمینه درمان‌های طبیعی و سنتی در حوزه بیماری‌های گوارش و نیز برقراری یک گفتمان هم‌ افزا میان طب سنتی و طب رایج در این حوزه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

از دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر فرشاد علامه فوق‌تخصص گوارش و معاون آموزشی دانشگاه، دکتر محسن نصیری‌طوسی دانشیار مرکز تحقیقات پیوند کبد و دکتر ابراهیم خادم استادیار دانشکده طب ایرانی در پنل کبد چرب، و دکتر فاطمه نجات‌بخش و دکتر میثم شیرزاد اعضای هیأت‌علمی دانشکده طب ایرانی در پنل ریفلاکس به ارائه یافته‌های خود در حوزه بیماری‌های گوارش پرداختند.

این نشست به‌میزبانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزارشد.
اساتید متخصص طب سنتی و فوق‌تخصص گوارش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیانیه پایانی همایش اعلام‌کردند که روش‌ها و درمان‌های طب ایرانی درصورتی‌که مبتنی‌بر شواهد و براساس متد علمی انجام‌شود، می‌تواند به‌صورتی بسیار‌ مؤثر در درمان انواع اختلالات گوارشی در کنار مداخلات رایج مورداستفاده قرار گیرد.

 

نظرات شما
مطالب مرتبط