رئیس مرکز طب سنتی دانشگاه ماهیدول تایلند از دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد

  • 25 اردیبهشت 1402
  • (85 مشاهده)

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، پروفسور پراویت آکاراسرینونت، رئیس مرکز طب سنتی دانشگاه ماهیدول تایلند به‌همراه دکتر سوپاکیچ سوواناترای، مدیر کلینیک طب سنتی دانشگاه ماهیدول، دکتر مانماس وانابهوم، قائم‌مقام روابط آکادمیک مرکز طب سنتی دانشگاه ماهیدول، دکتر سوکری کید، مدیر تعاملات مرکز طب سنتی دانشگاه ماهیدول و جمعی دیگر از مدیران این مرکز، همچنین پروفسور یو تی آن یوآن، نائب‌رئیس انجمن ماساژ چین و عضو هیأت علمی دانشگاه طب چینی پکن، در نشستی مشترک با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور‌بین‌الملل  دانشگاه، و جمعی از مدیران دانشکده طب ایرانی، چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 در ساختمان احمدیه دانشکده پیرامون برقراری همکاری‌های مشترک گفتگو‌کردند. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول1

در ابتدای این نشست، دکتر رحیمی ضمن خوشامدگویی، ابراز‌امیدواری‌کرد که این نشست زمینه‌ساز برقراری همکاری‌های مشترک و گسترش تعاملات چندجانبه شود. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول2

در ادامه دکتر رودابه بهرام‌سلطانی، معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی، به معرفی دانشکده طب ایرانی پرداخت. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول3

وی سخنان خود را با شرح مختصری از تاریخچه طب ایرانی و بزرگان و حکیمان این حوزه آغاز‌کرد و در ادامه پیرامون تاریخچه دانشکده، فعالیت سلامتکده‌ها، برقراری تفاهم‌نامه‌های مشترک دانشکده با سایر کشورها، برگزاری کنگره‌ها و سمپوزیوم‌های بین‌المللی، همکاری‌های مشترک پژوهشی در قالب کتاب و مقاله با سایر کشورها، جایگاه دانشکده طب ایرانی در حوزه‌های پژوهشی و چشم‌انداز آینده دانشکده به‌تفصیل سخن گفت. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول4

دکتر پراویت در ادامه این نشست، ضمن ابراز خرسندی از فراهم‌شدن این دیدار، اولین تجربه حضور خود در ایران را بسیار خوب ارزیابی‌کرد و با تأکید بر وجود اشتراکات بسیار، برقراری زمینه‌های همکاری مشترک را مایه خرسندی دانست. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول5

همچنین در این دیدار، دکتر آیتی و دکتر زرگران پیرامون برقراری ساز‌و‌کار تبادل دانشجو در حوزه طب سنتی با طرف تایلندی گفتگو‌کردند. در پایان این نشست نیز دوطرف پیرامون پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک به‌توافق‌رسیدند و هدایایی از سوی دوطرف به رسم یادبود تقدیم‌شد. 

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول6

دکتر پراویت و همراهان وی در پایان این نشست از بخش‌های مختلف دانشکده چون آزمایشگاه، کتابخانه، سلامتکده و داروخانه بازدید‌کردند.

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول7

بازدید رئیس طب سنتی دانشگاه ماهیدول8

نظرات شما
مطالب مرتبط