نخستین مدرسه بهاره تاریخ پزشکی برگزار شد

  • 29 فروردین 1402
  • (232 مشاهده)
نخستین مدرسه بهاره تاریخ پزشکی

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشکده طب ایرانی، نخستین مدرسه بهاره تاریخ پزشکی توسط گروهی از دانشجویان دانشکده طب ایرانی و با همکاری انجمن تاریخ داروسازی و انجمن علمی دانشجویی طب سنتی ایرانی و طب مکمل، روزهای 14 تا 19 فروردین 1402 به‌صورت آنلاین برگزار‌شد.

در این مدرسه بهاره دکتر آرمان زرگران، مدیرگروه رشته تاریخ پزشکی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان دبیر علمی و حامد آهن‌سازان، دانشجوی دکترای تاریخ پزشکی این دانشکده، به‌عنوان دبیر اجرایی حضور داشتند و جمعی‌از دانشجویان دکتری تاریخ پزشکی، دکتری تخصصی داروسازی سنتی و کارشناسی ارشد تاریخ پزشکی تدریس در این دوره را به‌عهده‌داشتند.

در این مدرسه مباحث تاریخ پزشکی، تاریخ داروسازی، فلسفه پزشکی، روش پژوهش در تاریخ پزشکی، تاریخ آموزش پزشکی، تاریخ اخلاق پزشکی، تاریخ آناتومی و جراحی، طبقه‌بندی علم، ادیان و تاریخ پزشکی به مخاطبان ارائه‌شد.

هدف از برگزاری این مدرسه، آشنایی جامعه علمی و دانشجویی کشور با رشته تاریخ پزشکی و علاقه‌مندان به موضوع تاریخ علم به‌ویژه تاریخ پزشکی بود و به‌منظور بهره‌گیری تمامی علاقه‌مندان این دوره به‌صورت آنلاین برگزار و امکان دسترسی و ثبت‌نام برای تمام دانشجویان از مقاطع و رشته‌های مختلف فراهم‌شد.

این مدرسه با استقبال قابل‌توجهی روبرو‌شد و از رشته‌های مختلفی چون مهندسی، ریاضی، فلسفه، الهیات، بیوتکنولوژی، ژنتیک، و زیست‌شناسی در این دوره ثبت‌نام و شرکت‌کردند.

 

 

نظرات شما
مطالب مرتبط