رئیس دانشکده توانبخشی از دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد

  • 14 اسفند 1401
  • (421 مشاهده)
بازدید رئیس دانشکده توانبخشی

به‌گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی، رئیس دانشکده توانبخشی به‌همراه دکتر آذر مهری، معاون دانشجویی و دکتر صوفیا نقدی، مدیرگروه فیزیوتراپی این دانشکده، سه‌شنبه 9 اسفند 1401 از دانشکده طب ایرانی بازدیدکردند و در جلسه‌ای مشترک با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی و معاونان دانشکده، به‌گفتگونشستند.

بازدید رئیس دانشکده توانبخشی1

دکتر رحیمی در ابتدای جلسه، شکل‌گیری بستر گفتگو پیرامون همکاری‌های مشترک دو دانشکده را گامی مثبت دانست و ابرازامیدواری‌کرد که برقراری این تعاملات، منشأ خیر و برکت برای هر دو دانشکده و دانشگاه باشد.

بازدید رئیس دانشکده توانبخشی2

رئیس دانشکده طب ایرانی، در ادامه به معرفی دانشکده پرداخت.

وی پیرامون تاریخچه تأسیس دانشکده، نحوه پذیرش دانشجویان، وضعیت پژوهشی دانشکده، پروژه‌های همکاری داخلی و بین‌المللی، و برگزاری وبینارها و کارگاه‌ها سخن‌گفت.
همچنین فعالیت‌های کتابخانه، آزمایشگاه و سلامتکده‌های دانشکده را شرح‌داد.
دکتر رحیمی بسترهای همکاری مشترک را در قالب برگزاری وبینارها و کارگاه‌های مشترک، همکاری در زمینه پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، تشکیل گروه آموزشی مشترک و ایجاد رشته‌های مشترک پیشنهادکرد.

بازدید رئیس دانشکده توانبخشی3

دکتر خاتون‌آبادی، با بیان این مطلب که تجربه کارهای مشترک در کشور ما کم است، گام‌برداشتن به‌سوی عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌ها را ضروری‌دانست.
رئیس دانشکده توانبخشی در ادامه بر این‌نکته تأکید‌کرد که برای نخستین‌گام، می‌بایست دو دانشکده آشنایی بیشتری با فعالیت‌های یکدیگر داشته‌باشند و نقاط مشترک را پیداکنند.

بازدید رئیس دانشکده توانبخشی4

دکتر مهری با بیان این مطلب که دانشکده توانبخشی می‌تواند در حوزه طب سنتی و طب سوزنی همکاری‌های مشترک داشته‌باشد بر لزوم یافتن زمینه‌های تخصصی مشترک تأکیدکرد.

دکتر نقدی نیز آغاز همکاری‌های دو دانشکده را مثبت دانست و در گام نخست این همکاری، انجام پروژه‌های مشترک براساس توانمندی‌های دوطرف را توصیه‌کرد.

بازدید رئیس دانشکده توانبخشی5

دکتر مهرداد کریمی، معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی با بیان این مطلب که خمیرمایه طب سنتی بر توانبخشی افراد استوار است، زمینه‌های همکاری دو دانشکده را بسیار گسترده ارزیابی‌کرد و انجام طرح‌های پژوهشی تلفیقی را لازمه علم زمانه دانست.
دکتر لیلا شیربیگی، معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی نیز بر ضرورت آغاز همکاری‌های مشترک با پروژه‌های کوچک و قابل‌اجرا برای آشنایی بیشتر دوطرف با فعالیت‌های یکدیگر و رسیدن‌به زبان مشترک تأکیدکرد.
دکتر علیرضا عباسیان، مدیر گروه طب ایرانی نیز بااشاره‌به برخی تجربیات پیشین، همکاری‌های پژوهشی دو دانشکده را بسیار ثمربخش دانست و برخی زمینه‌های تخصصی همکاری را پیشنهادکرد.
در ادامه طرفین پیرامون زمینه‌های همکاری به‌تفصیل گفتگوکردند و تصمیم‌گرفتند انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی و برگزاری وبینار مشترک را در اولویت همکاری قراردهند.

نظرات شما
مطالب مرتبط