کارگاه اهمیت بین المللی سازی در آموزش و پژوهش در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

  • 19 بهمن 1401
  • (85 مشاهده)
کارگاه اهمیت بین المللی سازی

به‌گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، کارگاه اهمیت بین‌المللی‌سازی در آموزش و پژوهش توسط مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه به‌میزبانی معاونت بین‌الملل دانشکده طب ایرانی و با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی و استادان و دانشجویان این دانشکده، روز چهارشنبه 19 بهمن‌ماه 1401، در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزارشد.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 3

در ابتدای این جلسه، دکتر نکوفر با بیان این مطلب که دانشکده طب ایرانی همواره جزو دانشکده‌های پیشرو در فعالیت‌های بین‌المللی بوده است، گفت: ظرفیت‌های دانشکده طب ایرانی برای حضور در عرصه بین‌المللی بسیار زیاد است و زمینه‌هایی در این دانشکده وجود دارد که در بسیاری‌ از دانشکده‌های دیگر نیست.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 8

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه باتأکیدبراینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران استادانی هستند که قطب جهانی هستند و حضور آنها می‌تواند بسیار در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی مؤثر باشد، افزود: در دانشکده طب ایرانی هم استادانی داریم که جایگاه بین‌المللی دارند و باید از فرصت حضور آنها استفاده‌کنید.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 5

در ادامه جلسه، گروه کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل به ارائه مباحث تخصصی پرداختند.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 4

مدل‌ها و الگوهای بین‌المللی‌سازی، شاخص‌های بین‌المللی‌سازی در آموزش عالی، پارامترهای اثرگذار و ابعاد بین‌المللی‌سازی دانشگاه، و راهکارهای سیاستگذاری در این حوزه مطرح‌شد.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 6

در ادامه، فرآیند پروژه‌های تبادل دانشجو، استاد و کارشناس در حوزه بین‌الملل دانشگاه به‌تفصیل بیان‌شد.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 10

مبحث علم‌سنجی و نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاهی و همچنین جایگاه دانشکده طب ایرانی در نظام رتبه‌بندی دانشگاه در ادامه به مخاطبان ارائه‌شد.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 7

تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی دانشگاه، برنامه کوتوتل، تشریفات بین‌الملل و اتیکت جلسات، اتاق‌ها و میزهای همکاری‌های علمی دانشگاه با سایر کشورها، و بین‌المللی‌سازی آموزش و آموزش‌های مبتنی‌بر یادگیری الکترونیک از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه ارائه‌شد.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 1

دکتر آیتی نیز در این جلسه، پس‌از معرفی فعالیت‌های معاونت بین‌الملل و دفتر روابط بین‌الملل این معاونت، دانشکده طب ایرانی را دانشکده‌ای ویژه خواند و گفت: دانشکده طب ایرانی به‌دلیل‌اینکه دانشکده‌ای post graduate است، ظرفیت بزرگی برای فعالیت‌های بین‌المللی دارد. حضور اساتید برجسته در این دانشکده هم جایگاه ویژه‌ای برای آن ایجادکرده‌است.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 2

معاون بین‌الملل دانشگاه در ادامه افزود: طب ایرانی و داروسازی سنتی سرمایه‌ای ملی هستند که می‌توانند منبع ارزشمندی برای حضور در عرصه بین‌المللی باشند. تاریخ علوم پزشکی نیز افتخار تمدنی هر ایرانی است و می‌بایست از این داشته‌های فرهنگی دانشی بیشتر بهره‌ببریم.

کارگاه اهمیت بین المللی سازی 9

نظرات شما
مطالب مرتبط