اولین نشست هسته پژوهشی سلامت بانوان در طب ایرانی و مکمل دانشکده طب ایرانی

  • 26 آذر 1401
  • (169 مشاهده)

دکتر مریم تقوی و دکتر سمیه ماهروزاده اعضای هیات علمی دانشکده طب ایرانی در گفتگو با روابط عمومی دانشکده:

دانشکده طب ایرانی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب سنتی و  مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف طراحی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و ارائه راهکارهای مؤثر در ییشگیری و درمان بیماری‌های شایع براساس آموزه‌های طب ایرانی و مکمل جهت ارتقاء سلامت جسمی و روحی بانوان و حمایت‌ از نسل آینده، فعالیت هسته پژوهشی سلامت بانوان در طب ایرانی و مکمل را آغاز‌کرده‌است.
اولین نشست این هسته پژوهشی با حضور جمعی‌از اساتید، متخصصین، کارشناسان و دانشجویان در رشته های مختلف ازجمله طب و داروسازی سنتی، سم‌شناسی، پزشکی اجتماعی، پرستاری و مامایی، پزشکی و داروسازی عمومی، بهداشت محیط، بیوشیمی و ... از داخل و خارج از دانشگاه در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۰ ساعت ۱۵.۳۰-۱۳.۳۰ در سالن حکیم جرجانی دانشکده طب ایرانی برگزارگردید. در این جلسه پس‌از معرفی اجمالی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشکده طب ایرانی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب ایرانی و مکمل از سال ۱۳۷۸ تاکنون، اهداف و محورهای فعالیت هسته پژوهشی سلامت بانوان اعلام‌گردید.

نشست هسته پژوهشی سلامت بانوان 2

ارتقای سلامت بانوان به‌عنوان محور سلامت خانواده و جامعه
ارتقای بهداشت و سبک زندگی برای یک بارداری سالم
ارتقای سلامت زوجین نابارورو افزایش میزان باروری سالم
ارتقای سلامت روحی و جسمی خانواده برای فرزند آوری
درهمین‌راستا برنامه‌های مختلف هسته پژوهشی ازجمله راه‌اندازی کارگروه‌های علمی پژوهشی در موضوعات مهم و شایع ازجمله سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و بسترسازی برای طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی درحال‌انجام می‌باشد.

 

نشست هسته پژوهشی سلامت بانوان 1

نظرات شما
مطالب مرتبط