پژوهشگر سریلانکایی از دانشکده طب ایرانی بازدید کرد

  • 24 شهریور 1401
  • (383 مشاهده)
پژوهشگر سریلانکایی

به‌گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر ضمیر کریم، پژوهشگر سریلانکایی که پیرامون تأثیر تمدن ایران در تاریخ پزشکی سریلانکا پژوهشی را آغازکرده‌است، سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 شهریور 1401 از دانشکده طب ایرانی بازدیدکرد.

در نشست مشترکی که با حضور دکتر رودابه بهرام‌سلطانی، معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی برگزارشد، دوطرف پیرامون سابقه تاریخی ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و سریلانکا و چشم‌انداز برقراری همکاری‌های مشترک گفتگوکردند.

دکتر کریم با بیان این‌مطلب که ایران و سریلانکا در گذشته تاریخی، ارتباطات مستحکمی به‌ویژه در حوزه پزشکی داشتند، گفت: حکمای ایرانی در گذشته‌های دور در سریلانکا حضور چشمگیری داشتند و طب ایرانی را در کشور ما رواج‌دادند و بسیاری‌از داروهای گیاهی را به‌ما معرفی‌کردند.

وی در ادامه افزود: من به پژوهش درمورد پز‌شکان و حکمای ایرانی و تأثیر تمدن ایران در تاریخ پزشکی سریلانکا بسیار علاقه دارم. حضورم در ایران و مشاهده منابع مکتوب هم علاقه من برای به‌ثمر‌رساندن این مطالعه را مضاعف‌کرد.

دکتر کریم در ادامه، مکتب طب ایرانی را به‌عنوان یکی‌از کهن‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب طبی، دانست و خواستار برقراری ارتباطات علمی بیشتر با دانشکده طب ایرانی در قالب وبینارهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقیقات مشترک در حیطه تاریخ پزشکی و طب ایرانی شد.

پس‌ازاین نشست، دکتر کریم به‌همراهی دکتر بهرام سلطانی از بخش‌های مختلف سلامتکده احمدیه شامل؛ آزمایشگاه، کتابخانه و داروخانه سلامتکده بازدیدکرد.

دکتر بهرام سلطانی در حین این بازدید، به‌معرفی بخش‌های مختلف دانشکده پرداخت و پیرامون تاریخ پزشکی ایران توضیحاتی ارائه‌کرد.

در پایان این دیدار، دکتر کریم پیشرفت ایران را در گسترش طب ایرانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، و درمانی چشمگیر دانست.

 

نظرات شما
مطالب مرتبط