طرز تهیه حریره بادام به روش طب سنتی

  • 20 آبان 1401
  • (1058 مشاهده)
حریره بادام

حریره بادام، غذایی مناسب برای رشد و تقویت کودکان و همچنین بزرگسالانی است که خشکی مزاج دارند و/یا لاغر هستند. بهتر است این افراد، صبحانه خود را حریره بادام قراردهند.

بادام ایرانی منبعی سرشار از منیزیم، مس، فسفر و ویتامین‌های E و B2 است و به‌همین‌سبب، مقوی عمومی بدن و نیروی جنسی، مقوی کبد و مغز، و مقوی پوست و مو می‌باشد. همچنین بادام، ضد خشکی‌هاست و اثر خوبی در رفع یبوست، و خشکی پوست و مو و ناخن دارد و در درمان سرفه، تنگی نفس و زخم‌های روده و مثانه نیز کاربرد دارد.

مواد لازم

  1. بادام: ۱قاشق غذاخوری (پوست‌گرفته و آسیاب‌شده
  2. آرد برنج: ۱قاشق غذاخوری
  3. نبات: ۱قاشق غذاخوری (آسیاب‌شده) 
  4. گلاب: ۲قاشق غذاخوری
  5. آب: یک لیوان

طرز تهیه

پودر بادام، نبات، گلاب و آب را مخلوط‌کرده، روی حرارت بگذارید. پس‌ازاینکه محلول کمی یکد‌ست شد، آرد برنج را کم‌کم بیافزایید تا گلوله نشود و مرتب هم‌بزنید تا قوام‌بیاید. برای شیرین‌کردن حریره بادام، می‌توانید از شیره انگور بهره‌ببرید.

به کوشش: بانو زینب عباسی

افرادی که مشکلاتی چون سردردهای گوارشی یا ناراحتی معده ندارند، می‌توانند در تهیه حریره بادام، از شیر نیز استفاده‌کنند. افرادی هم که مشکلات گوارشی دارند، می‌توانند حریره و فرنی را با دارچین میل‌کنند.

—دکتر ناصر رضایی پور
متخصص طب ایرانی

  • بادام، با کیفیت گرم‌وتر نزدیک‌به‌اعتدال خود، گزینه خوبی برای کمک به رشدونمو کودکان، و غذایی لطیف و مقوی برای سالخوردگان است، به‌ویژه وقتی به شکل حریره پخته‌می‌شود.
نظرات شما