چهل و پنجمین کنگره جهانی تاریخ داروسازی در ایتالیا برگزار شد.

  • 20 شهریور 1401
  • (593 مشاهده)

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشکده طب ایرانی، چهل‌وپنجمین کنگره جهانی تاریخ داروسازی، 7 تا 10 سپتامبر 2021 در میلان ایتالیا برگزارشد.

دکتر آرمان زرگران، عضو هیأت‌علمی دانشکده طب ایرانی، به‌عنوان جوان‌ترین و تنها عضو ایرانی آکادمی جهانی تاریخ داروسازی، در این کنگره و نشست آکادمی جهانی تاریخ داروسازی، که در حاشیه این کنگره برگزارشد، حضورداشت.  

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 1

دکتر زرگران، که در سال ۲۰۱۷ طبق قواعد این آکادمی دیرپا، با پیشنهاد دو تن از اعضای آکادمی و تأیید تمامی اعضا، به‌عضویت آن درآمد و دیپلم و مدال افتخار آن را دریافت‌کرد، در چهل‌وپنجمین کنگره جهانی تاریخ داروسازی، در مورد قدیمی‌ترین گزارش از آسیب کبدی الکل در متن مینوی خرد (متنی به‌جای‌مانده از قرن ۶ میلادی و دوران ساسانی) سخنرانی‌کرد.

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 3

در حاشیه این کنگره، نشست مجمع انجمن جهانی تاریخ داروسازی نیز برگزارشد و در این نشست، اعضای جدید هیأت‌رئیسه انجمن انتخاب‌شدند. در این انتخابات، تنها نمایندگان شعب ملی عضو انجمن جهانی، براساس تعداد عضو حق رأی دارند و دکتر زرگران به‌عنوان رئیس شعبه ایران این انجمن، در این رأی‌گیری شرکت‌کرد.

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 2

دکتر زرگران، در حاشیه این مراسم و در راستای برگزاری این انتخابات گفت: باتوجه‌به پایان‌یافتن دو دوره مجاز ریاست قبلی انجمن، دکتر هالشمتدلر، می‌بایست از ابتدای سال ۲۰۲۳، جای خود را به رئیس جدید می‌داد. دکتر هلیل تکینر از کشور ترکیه، کاندیدای بسیار جوان مورد حمایت ما برای تصدّی پست ریاست انجمن در این انتخابات حضورداشت که درنهایت به‌عنوان رئیس انجمن انتخاب‌شد.

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 4

این عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی، در ادامه، این انتخاب را باتوجه‌به روابط نزدیک فی‌مابین، بسیار مثبت ارزیابی‌کرد و افزود: در سال آتی میلادی، دکتر تکینر، در مقام رئیس جدید انجمن جهانی تاریخ داروسازی، بازدیدی از ایران خواهندداشت که پیرامون مقدمات آن صحبت‌شد. همچنین رایزنی‌های اولیه برای کسب میزبانی کنگره جهانی تاریخ داروسازی در تهران برای سال ۲۰۲۸ انجام‌شده‌است.

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 5

توضیح‌اینکه، کنگره جهانی تاریخ داروسازی در سال ۲۰۲۴ به‌میزبانی انجمن تاریخ داروسازی صربستان در بلگراد خواهد‌بود و کنگره سال  ۲۰۲۶ نیز که جشن یکصدمین سالگرد تأسیس این انجمن جهانی است، در زادگاه شکل‌گیری آن، اتریش، برگزارخواهدشد.

چهل و پنجمین کنگره داروسازی ایتالیا 6

دکتر آرمان زرگران، به‌عنوان جوان‌ترین و تنها عضو ایرانی آکادمی جهانی تاریخ داروسازی، در کنگره جهانی تاریخ داروسازی سخنرانی‌کرد.

نظرات شما
مطالب مرتبط