نخستین نشست دوره جدید شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی

  • 02 مرداد 1401
  • (737 مشاهده)

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، بیست‌و‌دومین جلسه شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی (نخستین نشست از دوره جدید) با حضور دکتر حسین رضایی‌زاده، رئیس مرکز رشد، و اعضای پیشین و جدید مرکز، روز شنبه 1 مردادماه 1401، در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزارشد.

درابتدای این نشست، دکتر رضایی‌زاده ضمن بیان خیرمقدم به اعضای جدید مرکز، نام و یاد استاد فقید مرحوم دکترغلامرضا امین را گرامی داشت و افزود: امیدوارم با ترکیب جدید شورای مرکز که متشکل از بزرگانی از جامعه علمی و دانشگاهی، صنعت و تولید، سیاست‌گذاری، و همچنین رؤسای 2 صندوق فعال در حوزه سلامت است، بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف این مرکز گام‌های مؤثرتری برداریم.

دکتر حسین رضایی‌زاده

 

وی در ادامه، به‌منظور آشنایی اعضای جدید مرکز رشد با فعالیت‌های این مرکز، گزارشی از خلاصه عملکرد این مرکز ارائه‌کرد.

مختصری‌از تاریخچه تأسیس مرکز رشد، ساختار مرکز، فهرستی از شرکت‌های مستقر و غیرمستقر که خروج موفق یا انحلال داشتند، معرفی شرکت‌هایی که درحال‌حاضر در مرکز مستقر هستند و طرح‌ها و محصولات‌شان، چگونگی استقرار شرکت‌ها، و روند ساخت‌وساز ساختمان جدید مرکز رشد، بخش‌هایی از این گزارش بود.

دکتر روجا رحیمی

 

دکتر رضایی‌زاده در ادامه جلسه، از برقراری تعامل با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران و طراحی دو نشست مشترک خبرداد.

نشست تخصصی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان با مدیران تحقیق و توسعه کارخانه‌های دارویی و غذایی تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و نشست الگوی مدیریت دارایی‌های فکری و تجاری‌سازی دانش با همکاری مرکز تحقیقات پرتودرمانی سرطان، دو نشست برنامه‌ریزی‌شده هستند.

نخستین نشست شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی

 

رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی، همچنین از طراحی دوره آموزشی پودمانی کسب‌وکار با موضوع تولید دانش‌بنیان، اشتغال و کارآفرینی فرآورده‌های طبیعی، ویژه دستیاران داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبرداد.

نشست شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی

 

دکتر رضایی‌زاده درادامه پیرامون روند تأسیس و اجرایی‌شدن مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده طب ایرانی و داروسازی سنتی، و همچنین درخواست‌های جدید ارائه‌شده‌ به مرکز سخن گفت.

نشست شورای مرکز رشد فناوری طب و فرآورده های طبیعی

 

در ادامه جلسه اعضای شورای مرکز، پیرامون مباحث مطرح‌شده گفتگو و تبادل نظرکردند. 

نشست مرکز رشد فناوری طب و فرآورده های طبیعی

 

نظرات شما
مطالب مرتبط