شماره جدید مجله طب سنتی و تلفیقی منتشر شد

  • 25 تیر 1401
  • (774 مشاهده)

در شماره جدید مجله انگلیسی‌زبان دانشکده طب ایرانی که در پایگاه اسکوپوس نمایه‌می‌شود، مقالاتی از پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی در حوزه طب ایرانی و طب‌های تلفیقی منتشرشده‌است.

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، شماره جدید مجله انگلیسی‌زبان طب سنتی و تلفیقی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌ مدیر مسئولی دکتر حسین رضایی‌زاده و سردبیری دکتر روجا رحیمی منتشر شد. این شماره بیست‌وششمین شماره از این فصلنامه تخصصی است که در بهار ۲۰۲۲ به‌چاپ رسید.
مجله طب سنتی و تلفیقی، تمام جنبه‌های علمی طب سنتی و تلفیقی ازجمله تاریخچه، شیمی، فارماکولوژی، مکانیسم مولکولی، پروتئومیکس، ژنومیک، متابولومیک، ایمنی، کنترل کیفیت و کارآزمایی بالینی را پوشش‌می‌دهد.
اثر احتمالی گیاه چشم‌خروس بر روی بیماران مبتلابه کرونا، اثر حفاظتی نانوذرات اولئورزین گیاه پسته‌کوهی در کولیت اولسراتیو ناشی از اسیداستیک در موش صحرایی، اثربخشی شیاف واژینال گیاه ختمی در بیماران مبتلابه آتروفی واژن، اثرات طب‌فشاری گوش بر کمردرد پس از آنژیوگرافی عروق کرونر، اثر دهانشویه آویشن شیرازی بر بار میکروبی دهان در بیماران تحت دستگاه ونتیلاتور، تأثیر شربت‌ عسل‌مرکب بر تظاهرات بالینی بیماران آسم بزرگسال، ارزیابی آگاهی، نگرش و عملکرد تیم جراحی در مورد مصرف گیاهان دارویی برای بیماران کاندید جراحی، اثر گیاه بر بیماران مبتلابه سکته‌مغزی ایسکمیک، اثر عصاره‌های آبی و متانولی گیاه فیلانتوس بر مدلی از اختلال میل‌جنسی پایین در موش‌های صحرایی ماده، بررسی اثربخشی عصاره ریزوم گیاه شقاقل ایرانی در ترمیم زخم در شرایط آزمایشگاهی، مفردات تولیدکننده خلط صالح از دیدگاه طب ایرانی، و داروهای گیاهی در مدیریت بی‌خوابی؛ موضوعاتی هستند که در مقالات چاپ‌شده در این شماره مجله طب سنتی و تلفیقی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
 

نظرات شما
مطالب مرتبط