کارگاه ورود به فضای مجازی، چرایی و الزامات در دانشکده طب ایرانی برگزار شد

  • 26 اردیبهشت 1401
  • (763 مشاهده)

الزامات ورود به فضای مجازی و چالش های حضور در آن، در قالب کارگاهی رایگان در دانشکده طب ایرانی به مخاطبان ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، کارگاه ورود به فضای مجازی، چرایی و الزامات، ویژه اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشکده طب ایرانی، سه شنبه 20 اردیبهشت 1401، در ساختمان احمدیه برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی برگزار شد، زهرا افسر، کارشناس ارشد گرافیک و مدرس دانشگاه در مدیریت رسانه، به ارائه مباحث الزامات ورود به فضای مجازی، مارکتینگ، چالش های حضور در فضای مجازی و آموزش بهره گیری مفید و کارآمد از فضای مجازی پرداخت.

 

رسانه‌های اجتماعی با ورود به زندگی شخصی انسان‌ها و تسهیل در روند تعاملات و ارتباطات و نیز پاسخگویی به انواع نیازها، جای خود را در زندگی انسان‌ها در سراسر جهان باز کرده‌اند و روند بهره گیری از این رسانه ها، با سرعت در حال افزایش است.

 

دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی ضمن داشتن آثار مثبتی از قبیل دسترسی به خدمات، اطلاعات، پاسخگویی به نیازهای آنی و کمک به حوزه کسب و کار، دارای آثاری منفی ازجمله باور و نشر اخبار جعلی و اطلاعات گمراه‌کننده است.

 

لازمه حضور و فعالیت در فضای مجازی، داشتن انواع سوادهای نوین است. نداشتن سوادهای نوینی چون سواد رسانه‌ای، بصری، و تکنولوژیکی حضور افراد در محیط‌های مبتنی بر وب و فضای مجازی را با چالش هایی همراه می‌کند و همین امر آموزش و کسب مهارت های لازم برای حضور در این فضا را برای همگان ضروری کرده است.
 

 

مطالب مرتبط