مشارکت دانشکده طب ایرانی در تدوین گایدلاین بالینی درمان بیماری های روانی با نوتراسوتیکال ها و فرآورده های گیاهی

  • 04 اردیبهشت 1401
  • (358 مشاهده)

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، گایدلاین بالینی درمان بیماری های روانی با نوتراسوتیکال‌ها و فرآورده‌های گیاهی، توسط فدراسیون جهانی جوامع روانپزشکی زیستی (WFSBP) و Canadian Network for Mood and Anxiety Treatments (CANMAT) Taskforce در مجله World Journal of Biological Psychiatry منتشر شده است.

محققینی از 15 کشور جهان شامل استرالیا، کانادا، ایتالیا، ایران، شیلی، نیوزلند، آلمان، برزیل، هند، آفریقای جنوبی، آمریکا، چین، ژاپن، تایوان و هنگ کونگ از سال 2019 تا 2021 در تدوین و نگارش آن مشارکت داشته‌اند. دکتر روجا رحیمی، عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز در نگارش این گایدلاین همکاری داشته است.

اگرچه بهره گیری از غذا - داروها و فرآورده های گیاهی در درمان مشکلات روانی متداول است، هیچ گایدلاین بالینی به‌روزرسانی‌شده‌ای از سال 2015 در این زمینه تدوین نشده بود.

در این گایدلاین تلاش شده با رویکردی مبتنی بر شواهد به پزشکان کمک شود تا بتوانند به شکل آسان‌تر و منطقی‌تری درخصوص تجویز و مصرف این دسته فرآورده‌ها در مشکلات روانی تصمیم‌گیری‌کنند. همچنین جزییات کاملی درخصوص میزان مجاز مصرف، ایمنی و تحمل‌پذیری و ملاحظات مصرف غذا -داروها و فرآورده‌های گیاهی در این گایدلاین گردآوری شده است.

 

مطالب مرتبط