سم زدایی و پاکسازی بدن به روش طب سنتی ایرانی

  • 09 آبان 1400
  • (3476 مشاهده)
سم زدایی و پاکسازی بدن به روش طب سنتی ایرانی

استفراغات یا همان روش‌های پاکسازی بدن، یکی از مهم‌ترین اصول نگاهداشت تندرستی و پیشگیری از بیماری‌ها از نگاه پزشکی پارسی است و می‌توان آن را به استفراغات طبیعی، غیرطبیعی و درمانی دسته‌بندی کرد.

روش‌های پاکسازی بدن دو دسته‌اند:

  • استفراغ طبیعی: شامل مواردی همچون دفع گازهای سمّی از ریه‌ها، دفع مدفوع و ادرار، تعریق، خون قاعدگی، عطسه، سکسکه، دفع باد از روده‌ها، دفع ترشحات از گوشه چشم‌ها، ترشحات واژن و دفع منی. وجود متعادل این موارد می‌تواند در حفظ سلامت و تعادل بدن نقش به‌سزایی داشته‌باشد.

گونه دیگر از استفراغ‌های طبیعی هم در زمانی است که مواد زاید بیش‌ازاندازه در بدن جمع‌شده‌اند و بدن تلاش‌می‌کند آن‌ها را دفع‌کند: مانند اسهال، خونریزی از بینی، سرفه، تب و آبریزش از بینی.

در این موارد معمولاً علایم، خفیف و کوتاه‌مدت‌اند.
در این موارد، بدن در حال تلاش برای حفظ تعادل خود است و ضمن‌اینکه فرد و پزشک، گوش‌به‌زنگ هستند تا مشکلی بروزنکند، باید به قوای طبیعی بدن فرصت‌داد تا خودشان، مسأله را حل‌وفصل کنند و دفاع طبیعی خود را انجام‌دهند و بهتر است که در این روند، مداخله دارویی صورت‌نگیرد.

استفراغ درمانی، سم زدایی، طب سنتی

  • استفراغ درمانی:

گاهی طبیب متوجه‌می‌شود که مواد زائد و سموم در بدن تجمع‌کرده‌اند و قوای طبیعی بدن نتوانسته به‌خوبی آن‌ها را دفع‌کند و نیاز به کمک طبیب دارد.
در این حالت، طبیب با ایجاد اسهال، تعریق، افزایش ادرار، فصد، زالودرمانی، حجامت، اهداء خون، سونا یا تدابیر دیگر، به یاری طبیعت می‌شتابد و به دفع مواد زاید و سموم کمک‌می‌کند.

نظرات شما