دریافت رایگان کتاب زیارت به‌ سلامت!

  • 18 شهریور 1401
  • (1194 مشاهده)
کتاب زیارت به سلامت

کتاب متفاوت و بسیار کاربردی زیارت به‌‌سلامت جهت بهبود کیفیت سفر زائران اربعین به‌صورت فایل pdf و نسخه چاپی منتشرشده‌است.

 

هدیه ارزشمند دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

*زیارت به‌سلامت!*

به قلم دکتر ناصر رضایی‌پور

ارسال فایل برای دیگران: آزاد

دانلود پی.دی.اف: رایگان

 

ما را حسین دور خودش جمع‌می‌کند... 

شیعه، از چندروز مانده به محرم، بی‌قرار است؛ مشکی‌ها را از چمدان‌ها درمی‌آورد؛ قرار و مدار می‌گذارد با خودش، با همه، با امامش. ساده‌اش این است که ده‌روز بلاخیز در راه است تا نوه پیامبر دردانه، پسر شیر خدا، عزیزکرده ناموس بهشت را بکشند و انگشترش را به غنیمت ببرند و تمام. زهی خیال باطل! بعدظهر عاشورا، بی‌قراری شیعه بیشتر می‌شود! شام غریبان، تازه آغاز قصه کربلاست! و این‌گونه است که خیلی‌ها چشم به چهل روز بعد دارند. به چله‌ای که شاید بروند دور شیرزاده مظلوم خلقت بگردند، بلکه بین چهل ستون بین‌حرم‌ها، قراری بیابند. 
ای همسفر! قرار تو باورنکردنی‌ست   من، اربعین، کنار تو، باورنکردنی‌ست 
با نیمه‌جان مانده خودم را رسانده‌ام   اینجا، سر مزار تو، باورنکردنی‌ست 
 
ما هم اینجا، در این وجیزه، دنبال قرار بودیم. که اگر دست‌مان به خاک نینوا، به آب فرات، به آتش آفتاب کربلا، به باد خنک بین‌الحرمین نرسید، دست‌کم مرهم به پای تاول‌زده زائران حسین(ع) بگذاریم؛ لب‌های عطشان عاشقان عباس(ع) را تر کنیم؛ و دل‌آشوب دوستداران زینب(س) را آرامی ببخشیم. 
آنچه در این کوتاه آمده، توصیه‌هایی است از نگاه حکمت بلند و طب ارجمند ایرانی که از حکیمان خردورز و طبیبان دانش‌مند ایران‌زمین به میراث مانده؛ و البته با نگاهی به آموزه‌های پزشکی و تغذیه نوین و دانش حرکات اصلاحی، به امید آنکه توشه‌ای باشد در خورجین زائر پابه‌راه بهشت خدا بر زمین. این خطوط را من «فقط» به نمایندگی از دوستان اهل‌فضلم، مرتب‌کرده‌ام و کتاب پیش‌رو، بیش‌از همه وام‌دار جزوه کاربردی همکار اهل‌قلم من، خانم‌دکتر مرضیه‌بیگم سیاه‌پوش است و جابه‌جا از نوشته‌های کاربردی همکاران صبور و پرتلاش من، خانم‌ها فاطمه وحدت، بی‌تا عسگری و مریم صمدی مایه‌گرفته‌است. سپاس‌های من تقدیم‌شان. 
لازم است از استاد و دوست ارجمندم، دکتر حسین رضایی‌زاده هم سپاسگزاری‌کنم که با راهنمایی‌های مفید خود، به استخوان‌بندی این کتاب کمک‌کردند و همچنین نمی‌توانم اشاره‌نکنم که دلگرمی و حمایت بی‌دریغ دوست پرتلاشم، دکتر مجید خلیلی، مقوی جسم و جانم بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تألیف و تدوین کتاب را به‌انجام‌برسانم. در پایان هم، به نمایندگی از گروه نویسندگان کتاب، درود و سپاس بی‌پایانم را به مدیر پرتلاش و خستگی‌ناشناس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرکار خانم دکتر نفیسه حسینی‌یکتا تقدیم‌می‌کنم که با تدبیر ایشان، در این سال‌ها خدمات خوبی به جامعه طب ایرانی و همه مردم ایران، رسانده‌شده‌است. 
این صفحات را جمعی، در کوتاه‌ترین زمان، با دل‌شان قلمی‌کرده‌اند تا تقدیم نگاه شما کنند. ما را حسین دور خودش جمع‌می‌کند... . 
 
لطفا تا می‌توانید در پخش این فایل بکوشید، بلکه کمک‌حال زائران اباعبدالله باشد.

ناصر رضایی‌پور 
مرداد ۱۴۰۱/ محرم ۱۴۴۴

 

تهیه نسخه چاپی کتاب زیارت به سلامت

  دریافت فایل pdf کتاب زیارت به سلامت


نظرات شما