قطعه «نوای آدمیت» با هدف تقدیر از کادر درمانی کشور در مقابله با همه‌گیری ویروس کووید۱۹

  • 14 مهر 1400
  • (414 مشاهده)

قطعه تصویری «نوای آدمیت» با آهنگسازی دکتر سهراب کاشف، عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران و با هدف تقدیر از کادر درمانی کشور در مقابله با همه‌گیری ویروس کووید19 و بیماری کرونا ساخته شده است.

این قطعه با تلاش ارکستر ملی ایران و بنیاد رودکی با تضمینی از شعر "بنی‌آدم اعضای یک پیکرند" شیخ اجل سعدی شیرازی، طی پنج‌ماه با تکنیک‌های نوین صداگذاری، فیلمبرداری و تصویرسازی تهیه و تولید شده‌است.
سراینده شعر این اثر محمدرضا کاشف، نویسنده و کارگردان آن علی نوری اسکویی بوده‌است. برای ساخت این قطعه ارزشمند، بیش‌از ۲۰۰ هنرمند مشارکت‌داشته‌اند.

روزی که مادرش مداد دست‌گرفتن را یادش‌می‌داد و یا پدرش اولین کیف‌مدرسه‌اش را برایش خرید، بعید می‌دانم چنین روزهایی را در آینده‌اش تصورمی‌کردند.
سال‌ها گذشت: حتی تصورش را هم نمی‌توان‌کرد که وقتی او را با لباس سپید، در حال خواندن سوگندنامه دیدند، حتی لحظه‌ای از چنین روزهایی از خاطرشان گذشته‌باشد.

آری، صحبت از پزشکان، پرستاران و همه زحمت‌کشان خدوم کادر درمان است.
همان‌ها که این روزها، بیشتر از گذشته به آن‌ها مدیونیم.
همان‌ها که برای کمک به نجات جان ما، در این روزهای سخت کرونا، در سخت‌ترین لحظات، لحظه‌هایی که هیچکس نمی‌تواند کنارمان باشد، برای ما همه‌کس می‌شوند: غصه‌مان را می‌خورند، گاه با اشک‌هایمان اشک‌می‌ریزند و گاه بغض خود را فرومی‌خورند تا ما فرونریزیم.

سخت‌تر این‌جاست که باور بیمارشدن این عزیزان که دستان خدا برروی زمینند، برای همه ما دشوار است!

این روزها، وقتی می‌شنویم پزشکانی که از نزدیک می‌شناسیم‌شان و خودشان پس‌از خدا چاره ‌ما هستند، بیمار شده‌اند، انگار چیزی درون‌مان فرومی‌ریزد.
انگار اینان اسطوره‌هایی هستند که حتی تصور بیماری‌شان هم برای ما سخت است چه برسد به نبودن‌شان...

حالا بیایید پیش وجدان خودمان، پیمان‌نامه‌ای را تعهدکنیم که بیش‌ازپیش در حفظ سلامتی‌‌مان بکوشیم.
و
یادمان باشد که نسبت به کادر درمان و خانواده‌های آنها مسئولیم و در جبران زحماتشان ناتوان. 
و هم‌اکنون از شافی یگانه، بهترین‌ها را برایشان آرزو‌کنیم.

 

 

نظرات شما