معاون غذا و داروی دانشگاه از دانشکده طب ایرانی بازدید کرد

  • 14 شهریور 1401
  • (337 مشاهده)

به‌گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه و مهندس معصومه سام‌نژاد، کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی این معاونت، روز دوشنبه 14 شهریورماه 1401 از ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی بازدیدکردند.

در ابتدای این بازدید، نشست مشترکی با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی، دکتر لیلا شیربیگی، معاون آموزشی، دکتر نرگس ساداتی، مدیر دفتر توسعه آموزش، دکتر محمدرضا رستم‌بخش، معاون اداری و مالی، و دکتر تحویل‌زاده، مدیر داروخانه سلامتکده برگزارشد.

دکتر رحیمی در ابتدای جلسه، به معرفی کلی دانشکده طب ایرانی پرداخت.

رئیس دانشکده طب ایرانی در ادامه پیرامون خدماتی که در سلامتکده‌های دانشکده طب ایرانی ارائه‌می‌شود، محصولاتی‌که در داروخانه‌های سلامتکده عرضه‌می‌شود و آیین‌نامه سلامتکده‌های طب ایرانی توضیح‌داد و از تولید بیشترین میزان داروهای جالینوسی داروخانه‌های سلامتکده‌های طب ایرانی، در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد.

دکتر رحیمی همچنین در ادامه، وجود محل قابل‌اعتمادی برای عرضه فرآورده‌های طبیعی و سنتی و جایگزین مناسبی برای عطاری‌ها، کمک‌به بیماران برای نحوه صحیح استفاده‌از داروهای طبیعی و گیاهی، کمک‌به پزشکان برای تجویز صحیح داروهای طبیعی و سنتی، و پیشگیری از بروز تداخلات و عوارض جدی را از مزایای داروخانه‌های طبیعی و سنتی برشمرد.

وی در ادامه بخشی‌از مشکلات داروخانه‌های سنتی و پیشنهادهایی برای رفع چالش‌های موجود مطرح‌کرد. 

دکتر غفارزاده در ادامه جلسه با بیان این مطلب که ما می‌توانیم از بسیاری از مقتضیات و الزامات فرصت فراهم‌کنیم، گفت: ما در اولین قدم، به‌عنوان دانشگاه تهران می‌بایست قوانین و ضوابط و دستورالعمل‌هایی که مدون‌نشده‌است را تدوین‌کنیم تا در قدم مهم‌تر پروژه‌های عملیاتی محقق‌شود. درحال‌حاضر ظرفیت‌هایی موجود هست اما باید در قالب تدوین ضوابط، ظرفیت‌هایی را به‌صورت قانونی اضافه‌کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی رشته بین‌رشته‌ای مهندسی صنایع غذایی- دارویی با همکاری دانشکده طب ایرانی ودانشگاه تهران مطرح‌کرد و گفت: این رشته در قالب رشته‌ای بین‌رشته‌ای و در حوزه غذاهایی که جنبه دارویی دارند تعریف‌می‌شود و هدف آن فرمولاسیون و صنعتی‌کردن غذاداروهاست.

دکتر غفارزاده در ادامه همچنین پیشنهاد برقراری تفاهم‌نامه مابین معاونت غذا و دارو و دانشکده طب ایرانی در راستای همکاری مشترک در بحث‌های نظارتی و شناسایی بهتر فعالان متخلف در حوزه تولید و عرضه فرآورده‌های طبیعی و سنتی را مطرح‌کرد. 

معاون غذا و داروی دانشگاه همچنین با بیان این مطلب که ما به‌دنبال ارائه خدمات سلامت‌زا و جلوگیری‌از خدمات مشابه ضد سلامت هستیم؛ مبحث ایجاد کارگاه تولیدی شناسه‌دار و ضرورت تدوین استانداردها برای تسهیل در مسیر قانونمندسازی تولید و عرضه فرآورده‌های طبیعی و سنتی را مطرح‌کرد.

در ادامه جلسه، حاضرین پیرامون مباحث مطرح‌شده و مشکلات و چالش‌های موجود گفتگو‌کردند و راهکارها و تصمیم‌هایی برای بهینه‌سازی فعالیت‌ها اتخاذشد.

در پایان جلسه، معاون غذا و داروی دانشگاه از بخش‌های مختلف ساختمان احمدیه شامل آزمایشگاه، کتابخانه، سلامتکده و داروخانه بازدیدکرد.

نظرات شما
مطالب مرتبط