معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور از دانشکده طب ایرانی بازدید کرد.

  • 19 بهمن 1401
  • (239 مشاهده)

دکتر بابک شکارچی بر لزوم گسترش آموزش‌های صحیح طب ایرانی توسط متخصصان آکادمیک این حوزه، باتوجه به اقبال عمومی جامعه تأکید‌کرد.

به‌گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، دکتر بابک شکارچی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام‌ پزشکی کشور و جمعی از مدیران این سازمان، دوشنبه 17 بهمن 1401 باحضور در دانشکده طب ایرانی، در نشستی مشترک با دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی و معاونان و مدیران دانشکده، پیرامون همکاری‌های مشترک گفتگوکردند.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 1

در ابتدای این نشست، دکتر رحیمی به معرفی دانشکده طب ایرانی پرداخت و شرحی از تاریخچه و فعالیت‌های دانشکده ارائه‌کرد.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 2

رئیس دانشکده طب ایرانی پیرامون همکاری‌های مشترک دانشکده با سایر دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی، برگزاری وبینارها و کنگره‌های داخلی و بین‌المللی به میزبانی دانشکده، جایگاه پژوهشی دانشکده، همکاری‌های پژوهشی اعضای هیأت‌علمی دانشکده با پژوهشگران سایر کشورها در تولید مقالات و تألیف کتاب، و مجله انگلیسی‌زبان دانشکده، سخن گفت.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 3

دکتر رحیمی همچنین درخصوص فعالیت سلامتکده‌های دانشکده و کلینیک‌های تخصصی، انواع خدماتی که در سلامتکده‌ها ارائه‌می‌شود، داروخانه‌های سلامتکده‌ها و فعالیت آزمایشگاه تخصصی دانشکده شرح‌داد.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 4

رئیس دانشکده طب ایرانی در پایان چند‌مورد از بسترهای همکاری مشترک دانشکده با سازمان نظام پزشکی را پیشنهاد‌کرد.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 5

برگزاری برنامه‌های بازآموزی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور آشنایی پزشکان متخصص سایر رشته‌ها با فرآورده‌های طبیعی و سنتی اختصاصی، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، و برگزاری پنل طب ایرانی در همایش پزشکان عمومی موارد پیشنهاد‌شده بود.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 6

دکتر شکارچی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، گفت: من همیشه اخبار دانشکده طب ایرانی را پیگیری‌می‌کنم. در کشور ما تمایل مردم به استفاده از طب ایرانی و طب‌های مکمل بسیار زیاد است و بسیاری از پزشکان هم تمایل‌ دارند که در این حیطه اطلاعاتی داشته‌باشند که بتوانند پاسخگوی پرسش‌های بیماران در این زمینه باشند.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 7

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود: ما می‌توانیم برنامه‌های آموزشی مشترک در حیطه‌های مختلف تعریف‌کنیم. پیشنهاد من این‌ است‌ که به‌صورت ماهانه یک برنامه مشترک در قالب وبینار یا برنامه‌های ضبط‌شده داشته‌باشیم.

دکتر شکارچی همچنین از اختصاص پنل جامع طب ایرانی در همایش آینده پزشکان عمومی خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی به‌ویژه اعمال یداوی هم بسیار مورداقبال خواهد‌بود.

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 8

وی همچنین بر استفاده هرچه‌ بیشتر از فضای رسانه ملی برای ارائه آموزش‌های درست در حیطه طب ایرانی به عموم جامعه و نیز برقراری همکاری‌های مشترک با کشورهای فارسی‌زبان منطقه تأکید‌کرد.

دکتر شکارچی و همراهان وی در این دیدار همچنین از بخش‌های مختلف دانشکده شامل سلامتکده، داروخانه، کتابخانه و آزمایشگاه بازدید‌کردند.  

 بازدید معاون نظام پزشکی از دانشکده طب ایرانی 9

نظرات شما
مطالب مرتبط