جلسه هیأت رئیسه دانشکده طب ایرانی با حضور مدیران معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه برگزار شد

  • 27 خرداد 1401
  • (269 مشاهده)

به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، جلسه هیأت‌رئیسه دانشکده طب ایرانی با حضور دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده، دکتر محمود مطهری‌نیا، سرپرست مدیریت امور‌ فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر فاطمه خوشنوا، سرپرست مدیریت امور سلامت دانشجویان دانشگاه، و اعضای هیأت‌رئیسه دانشکده طب ایرانی، روز دوشنبه 23 خردادماه 1401، در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر رحیمی حمایت و پشتیبانی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه از دانشکده طب ایرانی را مایه دلگرمی و خوشحالی دانست و گفت: همراهی، انرژی مثبت و پیشنهادهای ارزشمند این معاونت در راستای همکاری‌های مشترک، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد نگاه مثبت در کل دانشگاه است. امیدوارم در این مسیر همکاری، با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، به نتایج خوبی دست‌پیداکنیم.

در ادامه دکتر مطهری‌نیا، با تأکید‌ بر لزوم افزایش ظهور و بروز رسانه‌ای دانشکده طب ایرانی و به‌ویژه آشناشدن دانشجویان دانشگاه با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طب ایرانی، افزود: دشمنان و رقبای طب ایرانی با مغالطه درحال سرکوب و تخریب آن هستند، درصورتی‌که توانمندی‌هایی که در طب ایرانی به‌ویژه در تشخیص بیماری‌ها وجود دارد، گاه شبیه به اعجاز است. لازم است که دانشجویان ما به‌ویژه دانشجویان پزشکی، بیشتر با طب ایرانی آشنا شوند و حقانیت، توانایی و ظرفیت‌های طب ایرانی برای آنها به‌اثبات‌برسد.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با بیان این‌مطلب که امروزه در کشور هم خودباختگی و هم خودتخریبی فرهنگی وجود دارد، بر لزوم تولید محتوای درست، استفاده از تکنیک‌های ارتباطی و ایجاد‌ سازوکارهای کارآمد برای ارتباط بیشتر با جامعه و فرهنگ‌سازی تأکیدکرد.

وی سپس برخی از زمینه‌های همکاری با دانشکده طب ایرانی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت، برگزاری اردوهای دانشجویی، ایجاد فضای ارائه محصولات طب ایرانی در خوابگاه‌های دانشجویان و بهره‌گیری از نمادهای فرهنگی طب ایرانی را پیشنهادکرد.
در ادامه این نشست دکتر خوشنوا، با بیان این‌مطلب که حضور در فضای همدلانه و صمیمانه دانشکده طب ایرانی همواره حس مثبتی ایجادمی‌کند، گفت: دانشجویان دانشکده طب ایرانی نعمت بزرگی دارند که در این فضا تحصیل‌می‌کنند.
وی سپس خدمات و فعالیت‌های مدیریت امور سلامت دانشجویان دانشگاه و زمینه‌های موجود برای همکاری با دانشکده طب ایرانی در این حوزه را به‌تفصیل شرح‌داد.

نظرات شما
مطالب مرتبط